Faciliteter og lokaler

Information om skolens faciliteter, herunder skolebygningerne, de forskellige årganges placering på skolen og udendørsfaciliteterne

Skolens bygninger

Rismølleskolen er en etplansskole med kælderlokaler, hvori faglokalerne til håndværk/design og madkundskab er placeret. Endvidere er på samme plan en kantine og faciliteter for servicepersonale.

Pædagogisk læringscenter ligger i forbindelse med skolens store mødelokale på øverste gang.
Administrationen ligger på nederste gang, mens lærerforberedelsesrum er samlet i den nordvestligste del af skolen.

Naturfagsafdelingen har egen bygning, der rummer biologi og fysik. Bygningen har solcelleanlæg på taget. Det er hensigten, at skolens facader, i takt med at disse udskiftes, ligeledes skal udstyres med et solcellepanel.

Derudover findes to gymnastiksale og en svømmesal.

De forskellige årganges placering

Rismølleskolens organisering i to afdelinger afspejles i årgangenes placering.

Afdeling 1 har til huse tættest på skolegårdene, og afdeling 2 er placeret i den øverste del af skolen med 7.-9. på den midterste gang.

Udendørsfaciliteter

Vi har gode udendørs faciliteter med boldbane og et lille skovområde med tarzanbane og shelter nord for skolen. Skolen har to etablerede skolegårde med en multibane i hver af disse. Ligeledes er der et antal grønnegårde, som løbende bliver renoverede og taget i brug.

Området omkring Alpha - det eksterne hus syd for resten af skolen - er helt nyrenoveret med legeplads, bevægelsesudstyr, sandkasse, boldområde og mooncarbane.